6 Mart 2011 Pazar

Blog Üzerine Blog


Sağ olsunlar, İnternet bilgi otoyolunu aynı zamanda devasa bir arşiv haline getirdiler. Eski yazıları ve/veya yazılarımı biraz uğraşarak da olsa bir "search"la bulabilmek olanaklı. Güzel bişey bu! "Blog"lar da aramayı çabuklaştırmak açısından yardımcı olabilir. Konu hakkındaki bilgi/leri bloglarda tutmak ve gerektiğinde anımsamak daha kolay.. Ve her şeyden önemlisi; ister önceden, ister sonradan "bilgi paylaşımının dayanılmaz keyfi"ne varabilmektir.


"blog konusu bulmak" diye Google'da arama yaptığımda bulduğum sonuçlar yukarıdaki düşünceyi yarattı. Daha önce söylemiş olanlar olabilir. Ama ben görmedim. Dedim ya.. Yeni sayılırım bu alanda, diye.. ;)


Neyse sözü uzatmayayım.. "İlgi Çekici Blog Konuları Bulmak İçin 10 Yöntem" başlıklı yazı ilgimi çekti. Tüm maddeleri değil de çarpıcı bir kaç maddeyi burada paylaşmak istedim..


  • "google gruplarında farklı alanlarda onlarca tartışma bulabilirsiniz. Sadece google grupları arasında gezinmeniz bile bir sonraki blog yazınız konusunda kafanızda bir ampul yakabilir."


  • "Beğenerek takip ettiğiniz bloglar mutlaka vardır. Bu blogların arşivlerinde bir gezinin bakalım. Belki ilham periniz oralarda gizlenmiştir.

Ve tabii ki alıntı yaparsanız, alıntı yaptığınız bloga referans verin. Bu hem blogcular arası nezaket kurallarının gereğidir, hem de blogunuza daha çok okuyucu çekmenize yardımcı olacaktır."


  • "Kendi blogunuza ait arşivleri tarayın. Bulduğunuz yeni yazı fırsatlarını görünce şaşıracaksınız. Yazılarınızın bir kısmı henüz tamamlanmamış, yarım kalmış, geliştirilebilir fikirlerden oluşuyor değil mi?"

Bunlara "forumlar" da eklenebilir. Ben çok yararını gördüm. Halen de görüyorum. ;)


Haydi.. Blog, blog üzerine.. :D

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder